Frågor och svar. Är det lagligt att låsa upp min mobil? Ja! Det är fullständigt lagligt. Annars hade vi ej kunnat vara verksamma i över 14 år. Tro det eller ej men vi har faktiskt en hel del kunder som blivit rekommenderade av operatörerna!
Är det möjligt att låsa upp innan bindningstid gått ut? Ja! Vi kan i de flesta fall låsa upp din mobil några dagar efter att du köpt den. Operatörslåset är inte kopplat till abonnemang så bindningstid spelar ingen roll.
Är ni ett seriöst företag? Ja, vi har låst upp mobiler i över 16 år och det finns mycket att läsa om oss. Googla eller läs här Vi är registrerade som företag sedan 1991 och självklart F-skatt och momsregistrerade.
Jag hittar inget tel.nr till er. Vi har inte längre tel.tider då det tog för lång tid och vi fick alldeles för många orelevanta frågor. De flesta frågor besvarar vi enkelt med mail, det sparar oss mycket tid. Vill du att vi skall ringa dig så skriv det i kontaktformuläret. Vi ringer upp om det anses nödvändigt.
Gäller garanti efter upplåsning? Ja. Om den låses upp med kod, kan garanti ej nekas då upplåsningen är gjord exakt enl. tillverkarens/operatörens krav.
Öppnar ni andra modeller och fabrikat? Fyll i formuläret så kontrollerar vi. Vissa märken/modeller är inte lönsamma för oss att investera i utrustning för. En del modeller är inte möjliga att låsa upp.
Varför låsa upp? Du blir oberoende och sparar pengar. Välj det abonnemang eller kontantkort som passar dig! Det är inte lätt att sälja en beg. operatörslåst telefon. Telefonen är kanske köpt i annat land.
Hur betalar jag? Koder betalas via Payson med bank, betalkort. Du kan också betala med Swish.
Kan jag betala med kort? Ja, det går alldeles utmärkt! Det är den säkraste och snabbaste metoden för dig som kund. Vi tar Visa och Mastercard via krypterad anslutning.
Jag hittar ej min modell. Fyll i formuläret så kontrollerar vi.
Jag hittar ej pris för min modell. I de fall pris ej syns måste vi kontrollera i ett system först. Fyll i formuläret på den aktuella sidan.
Kan ni låsa upp Sony Xperias alla modeller? Ja, det kan vi.
Vilka inställningar skall jag ha för datatrafik, surf, mms m.m? Kolla här eller kontakta din operatör för hjälp
Kan ni låsa upp Iphone och Ipad? Ja, se Iphone i meny, Ipad från Sverige är ej operatörslåst.
Kan ni levera puk-kod? Nej, den levereras av din operatör. PUK-koden (Personal Unblocking Key) är en åttasiffrig säkerhetskod som du använder för att låsa upp mobilen om du har slagit in felaktig PIN-kod tre gånger. Mobilen är då spärrad och du måste slå in din PUK-kod för att aktivera den igen.
Skriver man in fel PUK-kod tio gånger i följd så spärras SIM-kortet permanent. Du måste då beställa ett nytt SIM-kort.