web statistics
 
Frågor / Svar

Är det lagligt att låsa upp min mobil?
Ja! Det är fullständigt lagligt. Annars hade vi ej kunnat vara verksamma i över 12 år.

Tro det eller ej men vi har faktiskt en hel del kunder som blivit rekommenderade av operatörerna!

Är det möjligt att låsa upp innan bindningstid gått ut?
Ja! Vi kan i de flesta fall låsa upp din mobil samma dag du köpt den.

Operatörslåset är inte kopplat till abonnemang.

Är ni ett seriöst företag?
Ja, vi har låst upp mobiler i över 12 år och det finns mycket att läsa om oss. Googla eller läs här
Vi är registrerade som företag sedan 1991 och självklart F-skatt och momsregistrerade.

Jag hittar inget tel.nr till er.
Vi har inte längre tel.tider då det tog för lång tid och vi fick alldeles för många orelevanta frågor.
De flesta frågor besvarar vi enkelt med mail, det sparar oss mycket tid.
Vill du att vi skall ringa dig så skriv det i kontaktformuläret. Vi ringer upp om det anses nödvändigt.


Gäller garanti efter Upplåsning/Unbranding?
Generellt sett gäller din produktgaranti. Dock hör vi ibland kunder som blivit nekade pga att "Mobilen har blivit manipulerad"
Om den låses upp med kod, kan garanti ej nekas.
Om du nekas garanti och felet är mjukvarurelaterat så hjälper vi dig kostnadsfritt. Gäller felet hårdvara kan vi försöka ordna reparation till självkostnadspris.

Skicka in / Lämna in
I en del fall måste mobilen omprogrammeras för att operatörslåset skall hävas. Det gör vi med vår utrustning i Helsingborg. Du skickar med rek.brev försäkrat upp till 5000:-

Öppnar ni andra modeller och fabrikat?
Vi öppnar endast de som finns listade. Vissa märken/modeller är inte lönsamma för oss att investera i utrustning för. En del modeller är inte möjliga att låsa upp.

Varför låsa upp?
Du blir oberoende och sparar pengar. Välj det abonnemang eller kontantkort som passar dig!
Det är inte lätt att sälja en beg. operatörslåst telefon. Telefonen är kanske köpt i annat land.

Hur betalar jag?
Koder betalas i kassan från bank, betalkort, Wywallet eller Swish.

Inskickade mobiler/modem returneras med brevpostförskott. Du betalar när du hämtar på posten. Efter beställning får du epost med instruktioner.

Varor / Upplåsningskit / Koder skall förskottsbetalas.
Du kan betala via Internetbank, Visa, Mastercard, Wywallet eller Swish..

Kan jag betala med kort?
Ja, det går alldeles utmärkt! Det är den säkraste och snabbaste metoden för dig som kund. Vi tar Visa och Mastercard via krypterad anslutning.

När får jag min inskickade mobil tillbaks?
Skickar du dag 1 har du den igen dag 3. I vissa fall kan det ta en dag extra.
Vi skickar den med spårbar försändelse och du får kollinr.

Vilken adress skall jag skicka till?
Du får kompletta uppgifter efter din beställning. Vi har inte adress synlig då det kommer mobiler till oss utan avsändare, modeller vi ej kan låsa upp m.m

Jag hittar ej min modell.
Använd sökfunktionen, därefter vårt kontaktformulär.

Kan ni låsa upp Sony Xperia Z, Z2, Z3, Z5  m.fl nya?
Ja, det kan vi.

Vilka inställningar skall jag ha för datatrafik, surf, mms m.m?
Kolla här eller kontakta din operatör för hjälp


Kan ni låsa upp Iphone och Ipad?
Ja, se Iphone i meny, Ipad från sverige är ej operatörslåst.

Kan ni levera puk-kod?
Nej, den levereras av din operatör.
PUK-koden (Personal Unblocking Key) är en åttasiffrig säkerhetskod som du använder för att låsa upp mobilen om du har slagit in felaktig PIN-kod tre gånger. Mobilen är då spärrad och du måste slå in din PUK-kod för att aktivera den igen.

Skriver man in fel PUK-kod tio gånger i följd så spärras SIM-kortet permanent. Du måste då beställa ett nytt SIM-kort.



Fler frågor? Använd sökfunktionen i toppmenyn!

Hittar du ej svaret där så använd kontaktformuläret.


Tack så mycket fungerade direkt. Skall i ärlighetens namn Säga att jag trodde inte riktigt på det, tänkte att nu blir...

Publicerat av Nettan Pettersson Fd Stignor den 5 januari 2017

Hur enkelt som helst att låsa upp sin Iphone :-) Tack

Publicerat av Anders Lindqvist den 7 december 2016